Trainingsweek 8

Op dinsdag stond er een interval op het programma met Warming-up -> 4x6min z4 + 3min herstel -> cooling-down. De training ansich verliep lekker en voelde goed. Ik heb ooit ergens gelezen dat de meeste langzame duurlopen te snel gaan en het snelle werk te langzaam. Om dat de voorkomen heb ik (aangezien ik het tempo van tempo 3 niet wist) flink doorgestapt! Namelijk 4×6 minuten op respectievelijk 3:50, 3:50, 4:10 en 4:03 min/km. En iedere keer was het wel zwaar, maar niet uitputtelijk. lekker zeg! Achteraf ook geen last gehad van mijn rug. Hopelijk blijft het zo!

Een dag later stond er alweer 30km rustig op de planning. De eerste 20 kilometer heerlijk gelopen, 2x gestopt om snel een boterham te eten. De laatste 10 kilometer en met name de laatste 5 voelde echt zwaar aan. Ik heb echt niet het gevoel dat ik dit nog wel even 12 kilometer vol houdt. Toch wel een 7 aangezien ik het wel lekker vond gaan.

Een dag later aansluitend een herstelloopje puur op het gevoel. Tempo lag gemiddeld op 5:25 min/km zonder dat dit ook maar een iets het gevoel gaf dat ik er voor moest werken. Bewust geprobeerd rustig aan te blijven lopen ondanks dat ik steeds vanzelf sneller ging lopen. Voelde goed!3

De training van zondag omgewisseld met die van zaterdag omdat dat tijdtechnisch beter uit kwam. En wat was dit een heerlijk loopje! Misschien omdat de benen gisteren rust hebben gehad, misschien omdat het redelijk koel was en misschien wel omdat ik 2x snel naar binnen ben gegaan om te eten en drinken. Deze keer weer de duurloop zonder camelbak gelopen wat toch echt wel veel lekkerder loopt. Vooral het laatste rondje (steeds een rondje van 11,2 kilometer en de laatste tot de 3 uur gevuld waren) ging super. Benen voelden goed en tot het laatste moment van het lopen genoten. Gemiddeld 5:17 min/km terwijl ik steeds aan het inhouden was. Als ik dit gevoel tijdens de marathon ook heb teken ik er voor, heerlijk!

Zondags 6×1.000 meter in respectievelijk 4:10, 4:07, 4:10, 4:07, 4:09, 4:04 min/km. Wederom een lekkere loop gehad waarbij de intervallen me steeds makkelijker afgaan. Het weer helpt natuurlijk ook mee dat het gelukkig weer wat minder warm is. Hopelijk zet deze lijn van zowel het gevoel als het weer zo door.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *