Op maandag had ik eigenlijk moeten starten in de Schaak maar ik stond als enige van de hardloopgroep bij de Kasteelse Bossen. Geen probleem, gewoon lekker een rondje op het marathontempo. Zo gezegd, net iets anders gedaan aangezien het 6km zijn geworden. Laatste stuk naar de auto teruggelopen ivm een inschattingsfout, had niet gedacht dat de ronde toch zo veel groter zou zijn en wilde toch echt niet meer dan 6 lopen. Tempo 4:57min/km uiteindelijk. Ik merk nu dat ik wat onzeker word. Kan ik hetgeen ik wil wel? Deze training voelt toch iets zwaarder aan dan ik had verwacht… Gemiddeld tempo 4:57min/km, 147 bpm.
Op woensdag lekker ontspannen 40 tot 45 minuten hardlopen. Dit ging prima en heb dan ook lekker ontspannen gelopen en toch nog 4:55min/km. Wederom die onzekerheid aangezien het toch ook wel zwaar voelt. Ik moet moeite doen om niet sneller te lopen maar toch voelt het niet geheel ontspannen. Precies 9 kilometer gelopen. Verder geen bijzonderheden.
Op vrijdag zijn we vertrokken richting Berlijn. Chris heeft me duidelijk meegegeven om deze dag zo veel mogelijk rust te nemen. We waren vroeg op de Expo en konden ondanks alle Corona maatregelen toch vrij eenvoudig naar binnen. Uiteraard hadden we daarvoor wel een negatieve test nodig maar die hadden we gelukkig (niet toevallig ;)) De wedstrijdspanning nam uiteraard wel toe op de expo. Je voelt gewoon dat het hier moet gebeuren. Hier heb je maanden naar toegewerkt! Mooi om dit met mijn gezinnetje te kunnen doen!


Eenmaal ingecheckt in het hotel kwam ik erachter dat ik mijn chip kwijt ben, hoe kan dat nou weer?! Toch maar weer met de auto terug naar de Expo om een nieuwe te halen. Gelukkig ging dit vrij vlot maar dit werkt niet mee aan zo min mogelijk stappen zetten… Ook niet voor de wedstrijdspanning trouwens. Toch 25.000 stappen gezet vandaag. s’Avonds lekker wezen eten bij de Italiaan, ondanks dat iedereen hier alcohol volledig verbannen heeft (zijn we niet allemaal topatleten?), geniet ik toch van mijn wijntje. Waarom niet?
Op zaterdag gelukkig niet zo veel gedaan als in de ochtend een oriëntatieloopje met Run2Forty2. Vanuit mijn hotel naar het verzamelpunt gelopen (1.700m verderop) vanaf daar rustig hardlopend vertrokken naar de Siegessäule en Brandenburger tor. Heel bijzonder om dit te doen. Het voelt allemaal ontspannen maar toch weet je dat er echt wel spanning heerst. Het is heel dubbel. Uiteindelijk ook start en finishgebied verkent. Uiteindelijk 7,5 kilometer hardgelopen.


Tot morgen, dan gaan we echt van start, bis bald!
